Halštatské kempové vařeníčko

„Jakmile skončí školní rok, odevzdávám děti babičkám a manželovi a celých deset dní mám jen pro sebe!“  opakovala jsem si kouzelnou větu mojí kamarádky jako mantru, když jsem den po vyslání nejstaršího dítěte na tábor, předávala zbylé dvě rodičům, jednu se snažila přimět ke kousku sentimentu, aby se na mě alespoň podívala, než se svým „tak ahoj“ zmizí za rohem a druhou od sebe odtrhávala uprostřed hysterického záchvatu. Byla jsem pyšná, že jsem to zvládla a v slzách jsem si za volantem užívala své dvě hodiny o samotě. Jela jsem totiž domů balit na sólo dovolenou s manželem na celých pět dnů po asi 9 letech.
Po dlouhé době jsem byla ráda, že má před odjezdem na dovolenou tolik práce. Stihla jsem si vytvořit strategický plán a záchytné body bezpečí, až budu sociálně příliš unavená.
1.-2.  Do batohu kromě nezbytného velkého foťáku, pašuju ještě 3 sbírky básní.
3. Zápisník
4. Tři oblíbená CD. Proč tři, nevím, protože se nám opět potvrdilo, že ať jedem spolu sami do jakékoliv země, pustíme si vždy CD Francise Cabrela z naší cesty po Francii před milióny lety.
5. Štrůdl. Bez štrůdlu neodjedu! Jestli si mám užít dovolenou, nemůžu jet bez něj. Evokuje mi pohodu sychravého odpoledne prosezeného u kamen, zatímco do nich babička sází jednu nohu (štrůdlu) za druhou.

6. Ještě oholit nohy. Co kdyby horská pořádková služba s ostřelovači chodila kontrolovat přemnožení srstnaté zvěře v horách?! Pak už jen hezky promazat olivovým olejem, abych byla na naší dobrodružnou cestu dobře naložená.

Vyrážíme … pro začátek z našeho domu. Jen co jsme posbírali po okolních kamarádech naše zapomenuté nabíječky na mobily a foťák, uvědomili jsme si, že se stmívá a máme hlad. Na náměstí (stále ještě stejného) města, kde si o mě leckdo šušká, jak podivně a zdravě to teď jím, si bezostyšně dávám smaženej hermelín s hranolkama, jakoby to mělo být moje poslední jídlo na příštích pět dnů.
Vyrážíme ve 22.18, přesně 3hod. a 18min po nejzazším plánovaném odjezdu. Je tma, noříme se do ní i do autosedaček a jedeme na JIH.

Tady mé poznámky kupodivu končí. Vše, co se odehrálo následujících poté, jsem si pro sebe nazvala jako „Halštatské období“ podle slavné historické epochy v nejstarší době železné a podle našeho neméně slavného pobytu v téže lokalitě.

I navzdory odstrašujícímu značení turistických tras, jsme hodně chodili.

Po vzoru básníků, o kterých se psalo téměř na každém horském patníku, vzniklo pár básní a podle nahromaděných fotek to vypadá, že největší fascinaci jsem propadla vůči vodě. Album „Hladina“ najdete tady.
O čem bych ale jako strážkyně rodinného krbu chtěla dneska mluvit nejvíc, je zase jídlo. Dá se jet do kempu s malým vařičem a kastrůlkem a dobře jíst? Jde to, nebojte se nic, a i po strmých výstupech energie zůstává stále dost.

Na začátku tedy byla tahle hromada.
Ještě nějaké věci přibyly mimo záběr. Ledničku jsme s sebou vezli, ale téměř neměla smysl. Nestíhala chladit a hrozně kondenzovala. Takže např. domácí nutela vzala brzy za své. Kromě samotného jídla se osvědčily následující věci a ingredience.
– prkýnko a dobrý nůž, škrabka
– gomasio ( pražená nasekaná semínka se solí a bylinkami na dochucování )
– olivový olej ve spreji
– agávový sirup na případné doslazování
 – kempingová deka

Následující fotky jsou v pořadí, jak jsme si jídla postupně připravovali vzhledem ke kazivosti potravin bez ledničky

SNÍDANĚ :

Všechno ovoce, které vypadalo, že mu v naší ledničce začíná být úzko, kokosové chipsy, nasekané mandle, sezamové semínko, domácí nutela, kefír.

Směs vloček, rozinky, slunečnicová a lněná semínka, kokosové chipsy, banán, rýžové mléko. Směs vloček, semínek a ořechů vozím v pixle už namíchano. Vločky špaldové, žitné, ječné, pohankové, jáhlové atd. Použijete-li jemně mleté vločky ovesné a zalijete večer studeným mlíkem nebo ráno horkým, máte super kaši. K tomu čaj z místních houštin.
Když už dojde krabice rýžovýho mlíka, přijde na řadu pixla se směsí instantní kaše (míchám kukuřičnou, rýžovou, pohankovou a jáhlovou nebo v jaký kombinaci to zrovna seženu), semínky, ořechy a sušeným rýžovým mlíkem (Zajíc?), navrch ovoce, které ještě zbylo. Nejdýl asi jablka :-).

SVAČINY:
Tady v horách jsou to vlastně dohromady i obědy. Je potřeba hodně energie na náročné výstupy a žádný zaplácnutý těžký břicho.

My si brali hlavně ovoce, zeleninu, obilný chléb z celých zrn s „paštikou“. Můj největší hit je tahle.

Sladkou energii jsme měli v podobě výbornejch musli tyčinek. Na recept určitě koukněte k mojí oblíbené blogerce. Dopustit nedám ani na raw tyčinky od Life foodu. A stejně tak jejich čokoláda nás při nejzákeřnějším a nejstrmějším výstupu zachránila od jisté smrti. Možná teď padáte do mdlob vy z výše cen za takové vychytávky. Od Life foodu jsme měli s sebou 2 tyčinky a 1 čokoládu a co se kvality a dodané energie týče, rozhodně ta investice stojí za to.

VEČEŘE:

Z domova jsem vezla ogrilovanou kukuřici a plátek marinovaného tofu, takže to se muselo sníst nejdřív. Sendvič je s kysaným zelím. Houska bezlepková z Dm. Pro výjimečné příležitosti se dá, maj to docela dobrý, ale ta cena rozhodně není pro běžný každodenní pojídání pečiva. Bez něj je stejně líp.
Salát, mrkev, kozí sýr, sezam.semínko, olivový a mrkvový raw chlebík, gomasio, oliv.olej.

Vařený zelený půlený hrách (je za 25min., červená čočka snad ještě rychleji), mrkev, salát, kysané zelí, rajče, sušená šunka a tvrdý sýr – z toho roztomilýho krámku na náměstí proti kostelu :-).
Instantní rýžový nudle z Billy – nedám na ně dopustit, nelepí se, 1 konzervička protlaku, borovicové jehličí, sůl, trochu agáve sirupu, kukuřice, semínka, zelí, kedlubna.

Fantazii se meze nekladou. Určitě najdete plno jiných nápadu a zjistíte, že výletovat a kempovat se dá i bez párků v rohlíku, chlebů s paštikou, tatranek a podobných skvostů (pozn.red. nevztahuje se na děti :-).
Ale abych vám udělala radost, že jste mě načapali, poslední večer jsme zašli do města si sednout. Jako správnému gurmánovi mi to nedalo, abych neochutnala rakouský štrůdl. Musím říct, že byl výbornej a dodnes přemýšlím, co ho dělalo tak výjimečným. Ale já na to přijdu !!!
Po cestě domů jsme si v Budějkách vytipovali indickou restauraci, abysme dovršili oslavu několika dnů bez našich milovaných dětí (to víte, že se mi stejskalo !!!). Byl to opět zážitek a už se nemůžu dočkat, až jejich kuchyni prozkoumám víc zblízka a napíšu vám o tom 🙂 !